موسسه خیریه نابینایان و کم بینایان توانمند قائم

افتتاحیه موسسه توانمند قائم

1391/11/15

بمناسمت دهه مبارک فجر مراسم افتتاحیه مؤسسه نابینایان توانمند قائم در روز 15 بهمن با حضور مدیر کل  بهزیستی استان، ریاست ادراه بهزیستی شهرستان قائم شهر و تنی چند از همراهانشان برگزار گردید.

در این مراسم نابینایان و کم بینایان عضو مؤسسه با به نمایش گذاشتن توانمندی های خود، نشان دادن که اگر زمینه مناسبی فراهم آید، آنها نیز می توانند استعداد های خود را شکوفا نمایند. 

پس از تلاوت قرآن و اجرای سرود ملی،خانم ملک جهان دریکنده (رییس هیات مدیره) مراسم را با خوش آمدگویی به مسئولین آغاز نمود و سپس جناب آقای حبیب الله سیفی (از اعضای هیات امنا)، خواسته ها و نیاز های مؤسسه و اعضا را مطرح نمودند.

 
مراسم با سخنرانی جناب آقای ردایی -مدیر کل بهزیستی استان- ادامه یافت. ایشان ضمن تبریک افتتاح مؤسسه به نابینایان و کم بینایان شهرستان قائم شهر ، از فعالیت های ایشان در زمینه های مختلف تقدیر نمود. و در ادامه افزود: در دنیای امروز دیگر فرقی بین انسان عادی و معلول وجود ندارد و معلولین نیز می توانند مانند دیگران در جامعه زندگی کنند، درآمد داشته باشند و تشکیل خانواده دهند. و خوشبختانه این روند رو به پیشرفت است. 
وی در ادامه به این مسأله اشاره کرد که :در حال حاضر قوانین مناسبی برای حمایت از معلولین وجود دارد ولی متأسفانه به درستی به آنها عمل نمی شود مانند قوانین استخدامی سه درصدی ادارات دولتی. پس از اتمام سخنرانی جناب آقای ردایی و جناب آقای مرادیان از فعالیت های نابینایان بازدید کردند.

در پایان مهمانان مراسم  با شیرینی ها و نان هایی که اعضای نابینایای مؤسسه تهیه کرده بودند پذیرایی شدند.