موسسه خیریه نابینایان و کم بینایان توانمند قائم

اولین همایش تخصصی نابینایان و کم بینایان

1391/10/28

اولین همایش تخصصی نابینایان و کم بینایان در مورخ 28/10/91 در تالار پذیرایی پارسیان شهرستان قائمشهر با حضور مهمان ویژه همایش جناب آقای دکتر علی الحسینی نماینده محترم ریاست جمهوری، جناب آقای پروفسور فریدون بوداغی دکترای فیزیک هسته ای،دکترای روانشناسی و دکترای روان پزشکی، سرکار خانم دکتر مریم بوداغی، جناب آقای دکتر آرام معاونت محترم توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران، جناب آقای مهندس سیفی و سایر مدعوین محترم برگزار گردید.


مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای مجید مهدی نیا حافظ قرآن (نابینا) و سرود ملی آغاز گردید. 
درشروع مراسم جناب آقای دکتر آرام معاونت محترم توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مازندران ضمن خوشامد گوئی به مهمانان و مسؤلین محترم از زحمات هیئت مدیره مؤسسه در جهت ثبت و شروع به کار مؤسسه نابینایان و کم بینایان توانمند قائم تشکر و قدر دانی به عمل آوردند و همچنین در ادامه نسبت به توانمندیهای نابینایان و کم بینایان قدر دانی نموده و از مسؤلین ذی ربط خواستند تا نسبت به این گونه افراد حمایت بیشتری بنمایند.
سپس سرکار خانم دکتر مریم بوداغی و همچنین جناب آقای پرفسور بوداغی راجع به معلولین بینایی و راهکارها و روش های مقابله و حل مشکلات این قشر و نحوه برخورد خانواده ها با اینگونه افرادسخنرانی نمودند. ضمن آنکه جناب آقای پرفسور بوداغی در پایان سخنرانی خویش ضرورت احداث مرکز خدمات شبانه روزی برای نابینایان و کم بینایان را بیان نموده و توضیحاتی در مورد دهکده بین المللی رودکی ارئه کردند و از جناب آقای مهندس سیفی در خواست نمودند تا طرح فوق را تشریح نمایند.
در ادامه برنامه جناب آقای مهندس سیفی طرح احداث دهکده بین المللی رودکی را که توسط هیئت مدیره مؤسسه با راهنمائی و مشاورۀ جناب آقای پرفسور بوداغی وسرکار خانم دکترمریم بوداغی تهیه گردید را بر اساس پنج اصل تشریح نمودند.
سیستم آموزش تحصیلی برای نابینایان و کم بینایان از آموزش ابتدائی تا آموزش عالی. درمانگاه تخصصی چشم پزشکی و درمانگاه عمومی شامل روانپزشکی و روانشناسی و پزشک عمومی جهت ایجاد اشتغال کلاسهای آموزشی و سالنهای تولیدی در نظر گرفته شده است. در زمینه رفاه اجتماعی واحدهای مسکونی برای متاهلین و خوابگاه برای دیگر اعضاء .
برای ایجاد حس همکاری بیشتر و سلامت جسمی و روانی اعضاء سالنهای ورزشی،استخر ،کتابخانه و آمفی تئاتر . 
در ادامه ایشان از جناب آقای مهندس سید علی اسد مدیر کل محترم اداره راه و شهرسازی استان ، ،آقای مهندس اصغر ی ،آقای مهندس فتحی ،سرکار خانم مهندس فرحناز دریکنده، و جناب آقای مهندس پور محمد بابت زحماتی که در تهیه طرح توجیهی و دیگر مسائل مربوط به پروژه فوق همکاری نمودند تقدیر و تشکر به عمل آوردند. 
در انتها ایشان ضمن تشکر از حضور جناب آقای دکتر علی الحسینی نماینده رئیس جمهور عدالتخواه و با توجه به گستردگی طرح پیشنهادی از همه مسؤلین کشوری و استانی درخواست کمک و مساعدتهای بی دریغ نمودند. 
همچنین از جناب آقای مهندس حمیدی مدیر کل محترم صدا و سیمای مازندران بابت پوشش کامل همایش، تشکر و قدر دانی گردید. 
سپس در ادامه جناب آقای دکتر علی الحسینی نماینده محترم رئیس جمهور سخنرانی نموده وایشان با توجه به توانا یهائی که از افراد نابینا و کم بینا دیدند اجرای طرح دهکده بین المللی رودکی را بسیار ضروری دانسته و حمایت خود و همچنین رئیس جمهور محترم را از اجرای چنین طرحهایی که در راستای تفکر عدالتخواهانه رئیس جمهور محترم میباشد اعلام نمودند . 
همچنین ایشان در ادامه سخنرانی به عنوان هدیه وعده واگذاری تعداد 17 فقره تسهیلات بانکی به مبلغ هر فقره 50000000 ريال را به اعضاء موسسه دادند. ضمن آنکه یک فقره تسهیلات جداگانه ویژه مجری برنامه خانم سید حنانه ضمیری که از کم بینایان عضو مؤسسه میباشد را در نظر گرفتند. مراسم با پذیرائی شام به مهمانان به پایان رسید .